De Hofland Flower Group in Maasdijk is een toonaangevende kwekerij en marketing organisatie van kwalitatieve snij kalanchoës en freesia's en heeft eigen snij kalanchoë en freesia merken en concepten. De kwekerij, de verwerking en logistiek is zodanig georganiseerd dat kwantiteit met topkwaliteit het hele jaar rond kan worden gegarandeerd. Met respect én passie voor mens en natuur.
Het onderscheidend vermogen van de Hofland Flower Group ligt in de marketingkwaliteiten van de organisatie. De Hofland Flower Group heeft een scherp zicht op wat de (latente) behoeftes zijn van consumenten. En weet deze te vertalen in concepten, producten en diensten voor retailers, distributiekanalen en ketenpartners. Onder het huismerk of het eigen merk Ezy Kalanchoe en Freesia Finest. De Hofland Flower Group streeft naar waarde creatie in de gehele keten. En weet dat dit vooral bereikt wordt door de mentaliteit van een organisatie. De Hofland Flower Group hecht daarom veel waarde aan innovatie, samenwerken, maatwerk en daadkracht.
De afgelopen decennia is de bloemensector vooral bezig geweest met het efficiënter en effectiever maken van teelt- en logistieke processen. Om verder waarde te creëren op dit vlak geeft met name nieuwe technologie nog diverse mogelijkheden. Voor de toekomst zal de waarde creatie echter meer gaan komen uit duurzaamheid, transparantie, merken en marketing. Met name het laatste punt acht de Hofland Flower Group cruciaal voor succes. De (latente) functionele en emotionele behoeftes van consumenten, retailers, detaillisten en andere ketenpartners moeten (meer) centraal staan bij het ‘denken en doen’. Producten, diensten en concepten moeten op deze behoeften scherp aansluiten. Met maatwerk voor de formule of het distributiekanaal.
De consument heeft een sterke emotionele binding met bloemen. Ook met de snij kalanchoë en freesia. Daarbij zijn de conventies al geruime tijd hetzelfde: een mooie, sterke en geurende bloem. Met veel kleuren en toepassingsmogelijkheden. Maar echt vernieuwing is er nog niet, terwijl de consument dit wel graag wel. De Hofland Flower Group heeft uitgesproken ideeën over hoe je de consument kunt verrassen, zonder daarbij te verwarren.
Vers in zijn algemeenheid groeit. Met name bij de retailer. Ook bloemen zie je steeds vaker in niet traditionele kanalen en in niet traditionele vormen. De snij kalanchoë en freesia zijn voor deze nieuwe markten uitstekend geschikt, vanwege het feit dat het een sierlijke en zeer sterke bloem is. Met een goede marge. Maar om in deze beweging mee te kunnen moet je meer in concepten acteren, dan in producten. De Hofland Flower Group inspireert graag.
De Hofland Flower Group is een commerciële onderneming, maar is van mening dat waardecreatie verder gaat dan alleen volume en marge doelstellingen en het goed bedienen van verschillende markten. Goede zorg voor ‘people en planet’ zijn ook belangrijk. Door verder te kijken en meer te doen dan het primaire proces, streeft de Hofland Flower Group ook naar het scheppen en borgen van meer duurzaamheid in de gehele keten. Want naast een mooie wereld wil de Hofland Flower Group ook graag een betere wereld.